We staan tot uw dienst!
Vaak gestelde vragen over onze dienstverlening
Wij staan elke dag van de week tot uw dienst om u te helpen bij uw zoektocht naar het perfecte luxevloerkleed aan de beste prijs.
Vind het antwoord op uw vragen over onze dienstverlening in de vaak gestelde vragen hieronder of neem contact op met ons via chat, e-mail of per telefoon als u persoonlijke assistentie wenst tijdens uw bezoek.
Levering & Retourneren
- Gratis levering in de Benelux en EU
We leveren gratis in België, Nederland, Luxemburg en andere EU landen voor elke bestelling vanaf €90.
- Levertijden
De levertijd bedraagt doorgaans 2 à 3 werkdagen. Voor extra grote vloerkleden met een breedte vanaf 240 cm kan de levering 1 à 2 dagen langer duren. Als een vloerkleed tijdelijk uitverkocht is, kan de levertijd langer zijn. In dat geval nemen wij snel contact met u op en geven wij u meer informatie over de verwachte levertijd en de verschillende beschikbare opties waaruit u kan kiezen.
- Gratis omruil
Als het ontvangen vloerkleed niet perfect bij uw interieur past, dan kan u het gratis omruilen voor een ander model in dezelfde of een hogere prijsklasse. U kan het vloerkleed ook omruilen voor hetzelfde model in een maatje kleiner of groter als de maat niet perfect was voor uw ruimte. Indien van toepassing hoeft alleen het eventuele prijsverschil tussen de vloerkleden te worden verrekend via een terugbetaling aan u of een betaling aan ons.
- Retourservice tarieven wanneer u geen gebruik maakt van onze gratis omruilaanbod
Als u uw aankoop wenst terugbetaald te krijgen in plaats van gebruik te maken van het gratis omruilaanbod met afhaling aan huis, dan kan heeft u keuze uit de volgende opties:- Het vloerkleed terugzenden naar ons retouradres via een vervoerder die u zelf regelt, in welk geval u een volledige terugbetaling van uw bestelling zal ontvangen, of
- Gebruik maken van onze retourservice, in welk geval de retourkosten worden afgetrokken van de terugbetaling die wij doen. De verschillende retourmogelijkheden en tarieven vindt u hieronder.
OPTIE 1: Retourservice zonder afhaling aan huis
Enkel beschikbaar voor vloerkleden met een maximale breedte van 200 cm.- Breedte vloerkleed tot 90 cm = €24,00
- Breedte vloerkleed tussen 100 cm – 170 cm = €29,00
- Breedte vloerkleed tussen 180 cm – 200 cm = €39,00
OPTIE 2: Retourservice met afhaling aan huis
Beschikbaar voor alle maten en tarieven geldig in de Benelux.- Breedte vloerkleed tot 90 cm = €29,00
- Breedte vloerkleed tussen 100 cm – 170 cm = €34,00
- Breedte vloerkleed tussen 180 cm – 230 cm = €49,00
- Breedte vloerkleed tussen 240 cm – 290 cm = €129,00
- Vloerkleed retourneren
U kan een vloerkleed ruilen / retourneren tot 30 dagen na de levering. Hou er rekening mee dat het vloerkleed in perfecte en ongebruikte staat moet blijven. Wij verzoeken u vriendelijk binnen 72 uur na ontvangst van het vloerkleed per e-mail contact met ons op te nemen als het vloerkleed niet past in uw interieur, zodat wij u kunnen helpen bij het omruilen of retourneren van het vloerkleed.
Contacteer ons door te antwoorden via de e-mail met de orderbevestiging die u van ons heeft ontvangen en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om een afspraak te maken voor de retourzending. Op maat gemaakte vloerkleden kunnen niet worden geretourneerd of geruild, behalve als er sprake is van een fabricagefout. In dergelijk geval vervangen we het gebrekkige vloerkleed.
- Van waar worden de vloerkleden verzonden?
Onze vloerkleden worden verzonden vanuit België.
- Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u per e-mail (en in sommige gevallen per sms) de trackinggegevens voor uw bestelling. De trackinggegevens zijn niet beschikbaar in uw klantenaccount, dus hou de trackinggegevens die u per e-mail ontvangt van de transportfirma in de gaten.
- Wat gebeurt er als ik de levering van mijn bestelling mis?
Als u een levering van een chauffeur van UPS mist, dan zal de chauffeur automatisch het vloerkleed de volgende werkdag opnieuw proberen te leveren. U ontvangt in dergelijk geval meer details met een geschatte aankomsttijd per e-mail.
Als u een levering mist van een chauffeur van een andere koerierbedrijf, dan zal de chauffeur meestal een briefje in uw brievenbus achterlaten met meer details over de gemiste levering met hierbij instructies om een nieuwe levering te plannen. Er kan ook telefonisch contact met u worden opgenomen na een mislukte afleverpoging of wanneer de chauffeur een probleem heeft met het lokaliseren van uw adres.
Als u problemen ondervindt met de ontvangst van uw bestelling, neem dan contact met ons op via e-mail door te antwoorden op de orderbevestiging die u per email heeft ontvangen nadat u uw bestelling bij ons hebt geplaatst.
Prijzen, Kortingen & Betalingen
- Hoe werkt jullie Beste Prijsgarantie aanbod?
Stuur ons eenvoudigweg de link naar de betere aanbieding die u online heeft gevonden door een chat te starten in onze online winkel of door ons een e-mail te sturen. Bevestig hierbij ook de maat waarin u geïnteresseerd bent en wij zullen de aanbieding snel controleren en u een kortingscode sturen waarmee u het vloerkleed kunt kopen met een extra korting van € 25,00 op de betere prijs die u hebt gevonden. Deze aanbieding is geldig voor identieke, nieuwe vloerkleden die online worden aangeboden, met uitzondering van vloerkleden die worden aangeboden als uitverkoopartikelen met een korting vanaf 40% op de adviesprijs van het merk.
- Biedt u kortingen aan architecten, interieurprofessionals en retailwinkels?
Wij bieden inderdaad een handelskorting aan architecten, interieurprofessionals en handelszaken.
Neem via e-mail of chat contact met ons op en wij zorgen ervoor dat u een permanente kortingscode krijgt die u doorlopend kan gebruiken in onze webwinkel.
- Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?
U kunt alle beschikbare betalingsmogelijkheden zien onderaan elke pagina in onze online winkel, evenals op de betaalpagina.
- Kan ik veilig betalen in deze webwinkel?
Zeker en vast, onze webwinkel is beveiligd met een digitaal SSL-certificaat dat de identiteit van een website verifieert en vervolgens informatie versleutelt die van de website naar de server wordt gestuurd met behulp van SSL-beveiligingstechnologie. Het zegt tegen gebruikers dat u bent wie u zegt dat u bent en dat de uitgever heeft geverifieerd dat dit waar is. U kunt dit certificaat controleren in de adresbalk van uw webbrowser, waar u een hangslotsymbool vlak voor het adres van onze website ziet.
De online betalingen zelf worden veilig verwerkt door Stripe.com, één van de drie grootste betalingsverwerkingsbedrijven voor online betalingen ter wereld.
Het perfecte vloerkleed en formaat kiezen
- Hoe kies ik de juiste maat voor mijn interieur?
We hebben een koopgids voor vloerkleden samengesteld (binnenkort hier verkrijgbaar) om u te helpen bij het kiezen van het perfecte vloerkleed voor uw ruimte. Om het perfecte formaat te kiezen kan u ook kranten of lakens gebruiken waarmee u het vloeroppervlak bedekt daar waar u een nieuw vloerkleed wenst te plaatsen.
U kan ons ook per e-mail enkele foto’s van uw interieur sturen voor verdere assistentie bij het kiezen van het perfecte model of formaat.
- Zijn er ook stalen beschikbaar van de vloerkleden?
We hebben inderdaad een staalservice en we kunnen stalen aanbieden voor de meeste vloerkleden in ons aanbod. Neem eenvoudigweg contact met ons per e-mail om tot drie stalen te ontvangen zodat u de kleur en de kwaliteit rustig kan beoordelen voordat u tot een mogelijke aankoop overgaat. Vermeld in uw bericht het model waarin u geïnteresseerd bent en eveneens de maat van het vloerkleed dat u overweegt te kopen.
- Hoe kan ik nagaan of een vloerkleed geschikt is voor gebruik met vloerverwarming?
Of een vloerkleed geschikt is voor gebruik met vloerverwarming wordt voor de meeste vloerkleden aangegeven onderaan elke productpagina onder de aanklikbare knop ‘AANVULLENDE INFORMATIE’. Als deze informatie niet wordt vermeld, neem dan even contact met ons op per e-mail om dit te laten verifiëren.
- Kan ik ook een vloerkleed op maat bestellen?
Een aantal merken in ons gamma biedt ook productie van vloerkleden op maat aan. Neem contact met ons op via chat of e-mail als u op zoek bent naar een op maat gemaakt vloerkleed, zodat we kunnen controleren of dit mogelijk is en wat de levertijd en prijs zou zijn voor de afmeting die u wenst.
Aankoopbescherming & garantie
- Trusted Shops Kopersbescherming
Onze webwinkel is volledig gecontroleerd en gecertificeerd door Trustedshops.nl, zodat je erop kunt vertrouwen dat je aankoop bij ons veilig en in goede handen is. Het Trusted Shops keurmerk staat voor online winkels die aan alle eisen voor de beveiliging van persoonlijke gegevens voldoen of deze overtreffen en die een uitstekende service bieden als u een probleem heeft met uw bestelling.
- Garantie van de fabrikant
Indien u een vloerkleed heeft ontvangen met een productiefout die niet werd opgemerkt tijdens de kwaliteitscontroles of indien er iets anders mis is met het vloerkleed (zoals een aanzienlijk kleurverschil met de productfoto’s van de fabrikant), neem dan contact op met ons per e-mail met een beschrijving van het probleem en enkele foto’s. We helpen u dan spoedig verder bij het onderzoeken & oplossen van het vastgestelde probleem.
- Beschadigde of gebrekkige producten
Heeft u een vloerkleed ontvangen dat beschadigd is geraakt tijdens het transport of dat een productiefout heeft die niet is opgemerkt tijdens de kwaliteitscontroles van de fabrikant? Neem dan per e-mail contact met ons op met een beschrijving van het probleem en enkele foto’s, zodat we u kunnen helpen bij het onderzoeken en oplossen van deze vervelende situatie.
Zorg er zeker voor dat u het pakket op het moment van levering op uw afleveradres controleert op mogelijke transportschade en vraag de chauffeur om de schade te rapporteren op een ondertekende kopie van de afleverbon, waarvan u een kopie dient te ontvangen. Zo voorkomt u dat de chauffeur in het systeem meldt dat u het pakket in goede staat heeft ontvangen.
- Getolereerde verschillen in grootte en vorm
Hoewel fabrikanten van vloerkleden hun uiterste best doen om hun vloerkleden te weven volgens de exacte afmetingen die in hun catalogi worden aangegeven, kan er een beperkt verschil zijn in de afmetingen van het vloerkleed dat u ontvangt. Dit heeft te maken met de aard van stoffen die kunnen uitzetten of krimpen onder invloed van temperatuur en vochtigheid, maar ook met de handmatige afwerking van bepaalde vloerkleden, wat kan leiden tot kleine onvolkomenheden aan de zijkanten.
Het getolereerde verschil in de afmetingen van de vloerkleden ligt tussen de 2,5% en 5% voor de merken waar wij mee werken. Als het verschil te groot en te zichtbaar is, dan kan u contact met ons opnemen via e-mail met een beschrijving van het verschil en enkele foto’s, zodat we het probleem kunnen beoordelen en kunnen helpen om een oplossing te bieden.
- Kleurafwijkingen
De productfotografie die ons wordt aangeleverd door de verschillende fabrikanten waarmee we samenwerken, is van zeer hoge kwaliteit en in de meeste gevallen zeer betrouwbaar. Dankzij de lichtopstelling in de fotostudio’s en interieurs waar de vloerkleden worden gefotografeerd, zien de vloerkleden er meestal uit zoals u zou verwachten bij normaal daglicht. Als gevolg van de verschillen in kleur, helderheid en contrast op de vele verschillende digitale schermen van mobiele apparaten en desktopcomputers op de markt, is het echter mogelijk dat de kleuren of kleurtinten van het vloerkleed dat u ontvangt iets anders zijn dan verwacht. Daarom raden we u aan om de productfoto’s indien mogelijk op twee verschillende schermen/apparaten te beoordelen, zodat u kunt controleren of de kleuren er op beide apparaten hetzelfde uitzien of vergelijkbaar zijn. In dat geval kunt u concluderen dat u de kleuren hoogstwaarschijnlijk in realistische kleurtinten ziet.
We raden u ook aan om alle foto’s van een specifiek vloerkleed te bekijken en niet alleen de eerste foto in onze productgalerij, waarop het vloerkleed frontaal te zien is. De extra sfeerfoto’s tonen het vloerkleed onder verschillende hoeken en belichtingen, zodat u kunt zien hoe de kleur(en) van het vloerkleed kunnen veranderen in verschillende omstandigheden.
In het zeldzame geval dat u een vloerkleed ontvangt met aanzienlijke kleurverschillen kan u contact met ons opnemen via e-mail met een beschrijving van het verschil en enkele foto’s zodat we dit kunnen beoordelen en kunnen helpen met een oplossing.
- Golven & pluizen
Wanneer een vlakgeweven vloerkleed (zoals de flat-weave vloerkleden van Louis De Poortere) nog nieuw is en nog maar net uit de verpakking is gehaald waarin het enkele weken of maanden is opgeborgen geweest, is het heel normaal dat het niet meteen helemaal vlak gaat liggen als u het in de kamer uitrolt. Er kunnen zich ook golven vormen in het vloerkleed nadat het pas is geïnstalleerd. Laat het vloerkleed rustig wennen aan zijn nieuwe thuis en u zal zien dat uw nieuwe vloerkleed er na enkele dagen of in sommige gevallen na twee à drie weken perfect zal uit zien.
Als u een handgetuft, wollen vloerkleed heeft gekocht, dan dient u er rekening mee te houden dat uw nieuwe vloerkleed de eerste weken zal pluizen en dat het gepluis pas na verschillende keren het vloerkleed te hebben gestofzuigd geleidelijk aan zal verdwijnen.
Onderhoud & reiniging
- Stofzuigen voor regelmatig onderhoud
Het is belangrijk voor de levensduur van uw vloerkleed om het vanaf de dag van aankoop ongeveer eenmaal per week te stofzuigen. Doe dit bij voorkeur met een elektrisch aangedreven borstelstofzuiger. Een borstelstofzuiger verwijdert stof en vuil effectiever dan een stofzuiger met een verstelbare vloerzuigmond. Het zorgt voor het opborstelen van de polen van het vloerkleed en daardoor blijft de oorspronkelijke uitstraling veel langer behouden. Controleer ook geregeld of de stoffilter van uw stofzuiger moet worden gereinigd of vervangen.
- Tussentijds onderhoud door uzelf
Als uw vloerkleed licht genoeg en dus makkelijk op te pakken is, schud het dan eerst uit naar buiten toe; leg het dan voorzichtig over een stevige waslijn en klop het op, bij voorkeur op de achterkant van het vloerkleed. Neem het vloerkleed vervolgens terug binnen en stofzuig het. Als u een groot, zwaar vloerkleed probeert schoon te maken, dan heeft u een sterker ophangsysteem nodig dan een waslijn om het vloerkleed aan op te hangen.
U kan uw vloerkleed zelf handmatig reinigen met het voor uw vloerkleed meest geschikte reinigingsproduct van de Nederlandse producent James.eu. Als u uw vloerkleed vanaf de dag van aankoop regelmatig en correct behandelt met James, dan blijft uw vloerkleed er langer mooi en fris uitzien, omdat James oppervlakte reinigingsproducten aanbiedt die de toppen van de garens reinigen.
Tip 1: Zorg ervoor dat u de instructies bij de reinigingsproducten van James heel aandachtig doorleest.
Tip 2: Draai het vloerkleed indien mogelijk regelmatig 90° of 180° in de ruimte waar u het plaatst na tussentijds onderhoud door uzelf.
- Tussentijds onderhoud door een ervaren reinigingsbedrijf
Het vloerkleed komt in aanmerking voor tussentijdse reiniging als het ontstaan van looppaden door plaatselijke vervuiling zo merkbaar wordt dat deze niet meer verdwijnen door het vloerkleed te stofzuigen. Als u uw vloerkleed niet handmatig kunt of wenst te reinigen met het meest geschikte schoonmaakmiddel uit het gamma van James.eu, dan kan u het vloerkleed laten reinigen door een plaatselijk professioneel reinigingsbedrijf gespecialiseerd in het reinigen van vloerkleden en dat de juiste reinigingsmethode voor uw type vloerkleed kan aanwenden.
- Verwijderen van vlekken
Vlekken moeten bij voorkeur onmiddellijk worden behandeld. Gebruik zeker nooit zeep om vlekken op je vloerkleed te verwijderen!
Voor verse vlekken maak je een katoenen doek onmiddellijk vochtig met koud water, wring je de doek uit in de gootsteen en leg je de vochtige doek op de vlek. Laat de doek op de vlek liggen totdat deze droog is. Niet deppen of wrijven, want dit kan blijvende schade aan het vloerkleed veroorzaken.
Raadpleeg voor hardnekkige vlekken het advies & de schoonmaakproducten van James.eu, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in vloerkleed- & vloerreinigingsoplossingen dat ongeveer 1400 verschillende vlekkenoplossingen biedt.
Als u twijfelt over de beste behandeling voor een vlek, onderneem dan best geen actie en laat de vlek drogen. Bezoek de James website, e-mail naar [email protected] of bel de James supportlijn op +31 77 327 80 00 voor betrouwbaar advies.
- Preventie van vlekken & bewaren van uw vloerkleed
Om vlekken te voorkomen en om ervoor te zorgen dat u zo lang mogelijk van uw vloerkleed kan genieten, raden we aan om één of twee deurmatten voor uw woning te leggen, zodat er geen vuil uw huis binnenkomt.
Als de vloer in uw huis deels uit vloerkleed en deels uit harde vloerbedekking bestaat (hout, stenen, natuursteen), let dan op het volgende: Wanneer u de harde vloer heeft schoongemaakt met zeep, spoel de vloer dan zeer zorgvuldig af met schoon water. Opgedroogde zeep-resten van een harde vloer kunnen via schoenzolen in het vloerkleed terechtkomen. Deze kleverige zeep-resten zorgen ervoor dat het vloerkleed sneller vuil of mogelijk beschadigd wordt.Zorg er na het reinigen van de vloer ook voor dat al het schoonmaakproduct en water onder het vloerkleed volledig opgedroogd is. Achtergebleven vloeistoffen of resten kunnen de eigenschappen van de voor- of achterkant van het vloerkleed veranderen en uw vloer beschadigen.Houd er rekening mee dat wij noch de fabrikant verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor mogelijke schade aan de vloer. Om er zeker van te zijn dat uw vloer beschermd is, gebruikt u een gecertificeerde ondermat en volgt u hetzelfde advies als hierboven.
Om uw vloerkleed op te bergen, rolt u het altijd op met de bovenkant naar buiten en wikkelt u het in een propere doek voor optimale bescherming. Vouw het vloerkleed niet op en bewaar het NIET in een gesloten plastic zak.
Is BTW inbegrepen?
De prijzen van de producten die in onze online winkel worden inclusief BTW aangeboden indien u een afleveradres in de EU kiest. Enkel wanneer u een leveringadres kiest in Zwitserland, Noorwegen of een ander niet-EU-land zal er BTW en/of invoerrechten in rekening worden gebracht via het transportbedrijf dat instaat voor de levering bij u.